YOGA for hjernen

/, Øvelser/YOGA for hjernen

YOGA for hjernen

Her får du øvelser i yoga, der er gode for hjernen. De giver dig fornyet energi og fokus. Øvelserne tager kun 10 minutter i alt.

Øvelse 1: Dine fødder skal pege lige frem og være omtrent skulderbredde fra hin- anden. Stræk dine arme op i vejret. Pust ud og langsomt bøj dine knæ. Lav et åbent twist til venstre. Træk vejret ind – og stræk igen dine arme op i vejret. Gør så det samme til højre. Efter at du har gjort det samme til højre og står med armene rakt op i vejret, puster du ud og bøjer dig forover. Bare giv dig god tid, mens du har hovedet nede. Træk vejret godt ind og ud og vend så roligt tilbage til oprejst stilling.

Øvelse 2: Stå oprejst og med fødderne lige frem, ligesom i øvelse 1. Træk vejret godt ind. Træk skuldrene op imod ørerne. Træk skulderbladene bagud og mod hinanden. Slap så af i skuldrene. Gentag øvelsen et par gange.

Øvelse 3: Bring håndfladerne sammen foran brystet. Pres din vægt ned over din venstre fod. Løft dit højre knæ op. Dit knæ behøver ikke at komme så højt op som på billedet. Øvelsen går herefter ud på at løfte knæet op og ned flere gange.

Øvelse 4: Øvelsen er en fortsættelse af øvelse 3. Efter at have ført knæet op og ned et antal gange, tager du fat omkring benet med dine hænder og klemmer let. Forsøg så at rotere din fod den ene og den anden vej

Øvelse 5: Når du har udført øvelse 4, trækker du vejret dybt ind. Mens du puster ud, drejer du dit højre ben ud og stiller dig med foden mod dit venstre ben. Du kan også prøve en avanceret udgave, hvor din højre fod er højere oppe. Samtidig rækker du armene i vejret og trækker vejret dybt ind. Efter at du har haft armene i vejret, kan du puste ud og slappe af.

Øvelse 6: Dette er en dejligt simpel øvelse. Den minder lidt om at stå på ski. Begynd med knæene let bøjede, foroverbøjet og armene bagud. Træk vejret ind. Før så armene frem, ræk dem op i vejret og pust ud. Gentag flere gange. Bevægelserne kan udføres hurtigt eller langsomt – det er op til dig. Bare ha’ det sjovt imens.

Øvelse 7: I den sidste øvelse skal du næsten ikke bevæge dig. Luk øjnene. Du stiller dine fødder tæt sammen og samler dine hænder foran dit bryst. Træk vejret dybt ind og pust helt ud. Bøj hovedet let forover og fokusér på energien i din krop. Du kan vælge at placere foden som på et af billederne. Samtidig med at du udfører øvelserne, er det godt, hvis du kan fokusere på øvelserne og ikke tænke på alt muligt andet. Forbind din hjerne og din krop omkring de bevægelser, du er i gang med.

2019-10-01T20:51:49+00:00Udvalgte B, Øvelser|

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.