Mindfullness: Kropsscanning

//Mindfullness: Kropsscanning

Mindfullness: Kropsscanning

 Tekst: Alice Kjeldsen

Udføres ved at du lægger dig ned på et underlag – for eksempel en yogamåtte. Det kan være indendørs eller ude i naturen, men det bør være et roligt sted. Du scanner nu hele kroppen ved at begynde med at flytte hele din opmærksomhed ned i tæerne. Lad opmærksomheden blive her nogle minutter, hvorefter du flytter opmærksomheden til fodsålerne og derefter videre kropsdel for kropsdel gennem resten af kroppen.

Meditationen består i, at du med dine sanser registrerer hvilke fysiske fornemmelser, du mærker her og nu i hver enkelt kropsdel. Og at du samtidig registrerer, når din opmærksomhed forsvinder. Opmærksomheden vil forsvinde ud i tanker, følelser eller lyde.

Det er helt naturligt, at opmærksomheden forsvinder. Så det er lige der, hvor du opdager, at opmærksomheden ikke længere er ved kroppen, at du er mindful eller bevidst nærværende, og det er her du bringer opmærksomheden tilbage til kroppen. Med træning får du lettere ved at holde opmærksomheden.

Se også øvelsen på video på Magasinet Sundheds Facebook side.

2019-01-30T13:21:16+00:00Øvelser|

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.