5 NEMME MASSAGEØVELSER

//5 NEMME MASSAGEØVELSER

5 NEMME MASSAGEØVELSER

Forbedre kroppens velvære og giv hinanden afslappende massage med disse enkle teknikker.

Massage kan hjælpe til med at styrke forbindelsen mellem krop og sind. Det har en positiv effekt på kroppens nervesystem og virker både beroligende og stimulerende på samme tid. Massage forbedrer transporten af ilt og næringsstoffer til kroppens celler. Det reducerer muskelspændinger, udskiller affaldsstoffer og bidrager i det hele taget til et godt velvære.
Massage er som udgangspunkt nemt at gå til. Den svære del består i at få gjort modtageren tryg og afslappet. Det
er dog en vigtig forudsætning for at opnå et godt resultat. Derfor er det vigtigt at kommunikere og lade sig guide af modtageren. Vi har nemlig alle forskellige præferencer.
Det anbefales, at man starter fra fødderne og arbejder sig op på kroppen. Sørg for at varme musklerne godt op med
bløde strøg, inden du går dybere i vævet. Brug gerne en smule olie.

FØDDERNE
Hold foden med begge hænder og brug tommelfingrene til at massere midterste flade under foden. Fra puderne ved tæerne masserer du op mod hælen i 2 til 3 baner. Du må gerne trykke hårdere i dette område, da huden er tykkere her end på resten af kroppen.

BEN/ARME
Start med lette strøg udefra og ind mod kroppen – fra håndleddet til albuen og videre op til skulderen. På lår og
arme er det vigtigt at massere på begge sider. Når musklerne er varmet godt op, kan du anvende dybere strøg – godt mod spændinger og stive muskler.

LÆND/NEDRE RYG
Lav bløde strøg med håndfladerne fra lænden og op langs ryggen. Brug håndfladerne på siden/midten af kroppen og
tommelfingrene langs rygsøjlen, så du på den måde får et let greb om musklen. Pas på du ikke rammer rygsøjlen.

ØVRE RYG
Du kan bruge fingerspidserne til at massere koncentreret på en muskelgruppe – for eksempel skulderbladene som
vist på tegningen. Klem forsigtigt uden at nive og tilføj små cirkelbevægelser med hænderne.

ANSIGT/HOVEDBUND
I små cirkelbevægelser bruger du fingerspidserne til at massere musklerne omkring og bag kindbenet. Massér hele
vejen op under ørene og om i nakken. Teknikken kan bruges i hele hovedbunden. Brug tommelfingrene til lette strøg i panden – fra næse og ud.

2018-11-12T00:02:36+00:00Øvelser|

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.